Dödens Port

Så Fria. Så oskyldiga med sina utpridda flaxande vingar. Porten öppnas och näbben byter rikting. Söker dem värme? Mat? Lockar det okända?


Det vrider sej i magen på mej varje gång jag ser dem flyga förbi högt ovanför mitt huvud. Förvirrade och uppspelta leter dem efter utvägen, men förgäves. Dem lyckas aldrig flyga tillbaka till friheten dom gångerna porten står öppen

Dödens Port. Varför, snälla flyg inte in mer hit! Finns ingen mat, det finns ingenting här. Bara en massa buller från alla våra maskiner. Dör dem här? Snälla låt dem inte dö här! 

Höger, vänster, upp eller ner. Ett felsteg. ett fel val och det kan betyda allt. Ingenting är eller blir densamma. Även om vi ibland vet att det inte är bra, väljer vi ändå den vägen. För att vi är nyfikna? Testa våra gränser? Ibland vet vi inte bättre och kallar det för ödet. Meant to be. Allt har sin mening. Hamnar vi i mörkret så måste väl ljuset komma tillbaka? Något gott ur det onda? Eller?
Vi hoppas och lever på hoppet.


Dödens Port. Vi vet aldrig när vi passerat den. Med tiden märker vi om vi gjorde det rätta valet - eller det sämsta. Allt vi kan göra är vårt bästa i vilken siutation vi än hamnar i - Självald eller inte

Att gräva ner sej i sängen och vara arg på världen funkar inte i längden. Att ångra allt hjälper inte. Ingen kommer kunna hjälpa dej se förbi Dödens Port om du själv inte vill det eller ha kraft till att se ljuset igen.

Allt ligger i ditt huvud - i ditt sätt att tänka

Jag har allt och lite till. Mat, vatten, säng, kärlek och familj - ändå står jag ibland på gaveln till Dödens Port. Jag mår dåligt - ibland har jag en orsak, ibland inte. Sårad och besviken står jag. Kinderna blöta av tårar jag inte kan stoppa. Så mycket känslor jag inte ha kontroll över som jag måste få ut ur mej och vet inte hur. Jag letar efter mina solstrålar, men Dödens port  är så nära

Jag tittar mot ljuset och vill inte bort från den. Jag vill inte tillbaka till Dödens port. Låt mina solstrålar vara tillräckliga för att värma min själ, mitt hjärta. Mina solstrålar, Mina änglar - Mina Underbara Vänner.

Kommentarer
Postat av: Ms contradiction

du skriver rakt i hjärtat får tårar i ögonen.
Du bekräftar mina egna tankar- tack gode gud inte bara jag!!! du har en så'n mångsidighet jag skulle bli manusförfattare, poet eller journalist om jag vore du- peace/kram utan dig- känns som du är o har varit min vän länge

2007-10-04 @ 12:43:02
Postat av: till Ms contradiction

tack för dem fina orden - tro mej jag känner detsamma om dej! :D ah jag vet inte om jag hade passat som nåt av dem.. det bästa med bloggen är att jag skriver ner något så fort orden kommer :) hehe dagen efter hade jag inte kunnat skriva samma sak haha. vi får höras. skriv mail när du kan!!! greys var bra eller hur?! :D

2007-10-04 @ 14:07:03
Postat av: Robban

Livet e för kort för o tänka negativa tankar. So buckle up and have fun, and fuck everybody else!

Postat av: Laki till robban

haha, självklart, men ibland är det inte det lättaste, haha A GIRL JUST WANNA HAVE FUN :P men jag har kul oxå ;D hhihi

2007-10-06 @ 12:34:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback