Koonar, Nunan och Floyd

ännu en ny vecka. bytte band idag. Är på den första där man bygger tak och botten. Nunan framför mej är då Henke. jag vet inte ens om nuna är ett ord, men på fläkten används ordet dagligen. Ett annat ord för ansikte typ.
man skulle kunna göra en egen fläkt-bok av alla ord som sägs där. ord som inte finns. om jag säger - "shit vad det koonar här!" 
Det skulle då betyda i våran lilla värld - " shit vad det luktar illa här!" 
fråga mej inte varifrån dom fick konnar ifrån... det fanns när jag kom i somras.

Floyd. min kära Floyd. Det hela började med att vi skulle göra lite ändringar på jobbet . en vistidare ska jobba med en fast anställd. självfallet fick jag muppen jag "tjaffsar" mest med. vilda diskussioner, hårda ord, men vi har våra ljusa stunder då vi kan kläcka något snällt till varandra, haha.  typ - "God morgon"

Iaf, förra veckan fick han för sej att kalla mej för killnamn - Charbel var det första. mindre smickrande. mitten av veckan hördes Floyd över hela banan - det måste vara jag, tänkte jag. fel hade jag inte.
men jag tyckte om namnet och sa det till han - " men det var ju ritkgt gulligt, lilla HenkeLina
tror ni inte han var tvungen och sluta kalla mej det - mitt nästa namn var hackspetten eller va det va. jag föträngde det snabbt.

men Floyd håller jag vid liv. min kära Floyd. "Min" nya röda passat får heta Floyd. min bror skrattade åt mej och tyckte att Red Horse var bättre. "Lägg av" sa jag till han med ett leende på läpparna. Detta är en Floyd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback