400e blogginlägget med magnesiumbrist

Världen drabbas av den omtalade svininflusensan aka Nöff-nöff-flue, men jag, den speciella nöten ska drabbas av något helt annat.

I snart tre veckor har jag haft ryck i mitt högra öga. Det känns och det syns! Trodde det skulle försvinna, men nej, jag vaknar med rycket, sitter på föreläsningar med rycket och lägger mej med rycket.

Frågade mina kära kompisar och vi kom fram till att det kan vara magnesiumbrist. För att vara lite säkrare googlade vi upp det.


--> Brist är ovanlig. Symtom kan vara: muskelsvaghet, kramper, hämmad tillväxt, nervproblem, beteendestörningar, störningar i hjärtfunktionen, trötthet, irritation, dålig aptit och för högt blodtryck

6 av de 10 symptomen stämmer in på mej..

Hämmad tillväxt - snälla måste ha lidit av magnesiumbrist hela mitt liv, min längd slutade fan på 160 cm

Nervproblem - tydligen, ögat lever sitt egna liv


Beteendestörningar - människor i min närhet kan utveckla denna punkt


Trötthet - min första tanke är när jag vaknar: "snälla låt det bli kväll igen så jag kan få sova!"



Irritation -
jag som trodde att det var en del av mig, no no, se - magnesiumbrist!

Dålig aptit - jag instämmer, men inte kärlekshandtagen


Så lösningen är väl att köpa magnesiumtabletter, vilket jag självklart glömde igår. Kom på det när jag steg innanför min dörr och ögat började igen. Suck!


Kommentarer
Postat av: Paula

det är inte ditt fel att du glömde, du har ju trots allt magnesiumbrist!! har jag också det tro? har varit irriterad hela dagen! ;) hahaha pussa

Postat av: preem

haha börjar kännas som om jag också har magnesium brist nu haha blandat med nöff-nöff flue... hihi.

du har iaf inte söthetsbrist=D puss

2009-10-20 @ 21:40:52
URL: http://memickan.blogg.se/
Postat av: preem

haha börjar kännas som om jag också har magnesium brist nu haha blandat med nöff-nöff flue... hihi.

du har iaf inte söthetsbrist=D puss

2009-10-20 @ 21:41:17
URL: http://memickan.blogg.se/
Postat av: dragi

koooonacno =) surt me magnesiumbristen men superkul o få läsa din blogg igen =) dela med dig av Laras visdomsord till världen.kram

2009-10-21 @ 21:45:05
URL: http://dragi.blogg.se/
Postat av: tamara

Skönt inlägg, haha, men självklart väldigt väldigt tråkigt att du ska behöva stå ut med detta elände :/

2009-10-26 @ 18:01:14
URL: http://tamarajanosevic.blogspot.com
Postat av: madde

hej sökte på fastighetsmäklarlagen och hittade då din blogg. du kan inte dela med dig av dina gamla tentor? börjar få lite tenta stress. [email protected]

2009-10-29 @ 16:07:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback