Favorit i Repris - Att inte veta


Att inte veta vad som händer, kan ibland vara en befrielse.Att bara ta det lugnt och vara.  Att inte veta vad som händer kan ibland vara en plåga. Att ständigt undra.

Att inte veta vad jag gör om tre år, är inget som stör mej. Att vilja göra något eller att ha uppnåt något till dess, är en annan grej.

Att inte veta vad som väntar bakom hörnet när jag redan börjat gå, det är det som skrämmer mej ibland. Att påbörja något där slutet består av dimma och ovissenhet, det är det som bildar hundratals frågor som egentligen ingen kan svara på.


Men jag vill veta. Jag vill veta för min egen skull, för att inte hamna i samma grävda grop som så många gånger förr. Jag vill lära mej av min egna dåliga historia, inte upprepa den. Jag vill veta för att sedan bara kunna vara. Jag vill.

Att vilja veta och kunna veta är två olika saker. Så jag får lära mej att man inte alltid kan få svar på det som väntar bakom hörnet, även om jag redan börjat gå åt det hållet.
Att bara få några svar kan räcka för mej. Jag ber inte om hela handen. Ge mej bara lillafingret jag kan hålla fast vid.


En pytteliten del av mej är rädd att jag börjat gå mot dimman.

Kommentarer
Postat av: meli

jag vill också ha en fin blogg som dej ja har en tåkig ju



2009-11-20 @ 21:58:43
Postat av: meli

jag vill också ha en fin blogg som dej ja har en tåkig ju



2009-11-20 @ 21:58:46
Postat av: till meli

ah draga, det är en sandras obradovics kompis - dalida, som har gjort denna. jag kan inte sånt :(



vad har du för blogg?



saknar dej!

2009-11-24 @ 22:38:03
Postat av: thesswester - inte som alla andra

fin blogg! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback