och så var man sne också...



I mina unga dar fick jag ha inlägg i min ena sko. Minns egentligen inte orsaken, men jag vet att det var efter en vanlig undersökning hos skolsköterskan. Hon bad mig göra en Bend Over Please och kände på min ryggrad. När och varför jag slutade använda inlägget, minns jag inte.

Under min tid på Fläkten, spenderades många pauser ute bland filter-lagret. Kartongerna var underbara att sova i under lunchen. En vanlig jobbar dag sträckte jag ut båda mina ben, men det roliga var att bara min vänstra fot nådde upp mot balken ordentligt, tillskillnad från min högra. Jag brydde mig inte om det så mycket, antog bara att jag låg lite snett och konstigt.

Förra veckan när Paula och jag gick till gymmet för att lära oss maskinerna (min fobi för gym, spökar fortfarande, men jag kom ut levande och utan hjärtklappning) så skulle vi göra en benövning. Knäna skulle inte tryckas mot kudden och efter lite inställningar så fick vi nöja oss med att det vänstra knät slog emot. 

Efter en seg dag av idioti framför datorn, la jag mig på golvet för ryggen började verka. Som ett litet barn sträckte jag båda benen mot taket och nu blev det väldigt tydligt. Vänster benet är 1 cm längre en mitt högr!!?  Jag vred och vände på mig för att få dem lika långa, men förgäves. Hur mycket jag än sträckte på det högra benet så ville det inte.

Inte nog med att man anses vara sne i huvudet då och då, nu är jag fysiskt sne också...  

Kommentarer
Postat av: Ema

Kanske lite tröst, alla har ena benet längre än andra (precis som bröst också haha), men inte lika tydligt. Jag har lika tydligt som du (för mig, kanske inte för andra), gick även inåt en del med hälarna, använder inlägg och det hjälper. Akta så du inte får framtida problem bara =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback