Finanskrisen blev ett faktum

Mobilen ringde under lektionen och jag viskade fram ett svar - jag ringer senare. Det var ett 036 nummer, men hade ingen aning om vem det kunde vara. Under lektionen smög jag ut och ringde tillbaka. Roger, chefen från Fläkten.

Jag visste vad som som skulle komma härnäst och jag hade rätt - Du har härmed blivit uppsagd från Fläkten.
Fann inga ord. Det kom lika oväntat som väntat. Jag trodde inte att jag skulle bli påverkad, eftersom jag har tagit studieledigt. Men så fel jag hade. Det värsta var nog ändå när han sa att om jag vill jobba på sommaren får jag söka som vanligt och ha den vanliga sommar-lönen.

Jag blev lite småirriterad över dagens system och att om jag kommer tillbaka, så vad, ska jag lära ut de nya men ha samma fattiga lön som de nya sommarjobbare? Ärligt nu. Men eftersom det är varsel, finns det en chans att vi får komma tillbaka om detta sker inom 9 månader.

Livet går vidare, jag vet. Jag har inte barn hemma att försörja osv. Tryggheten försvann, det är väl det. Tryggheten att veta att jag kan komma tillbaka till Jönköping och tjäna lite slantar.

Hade omtenta i måndags.. kändes inte bra är jag gick ut från tenta-salen.

Jag säger ju det, 50-öringen dödar mig alltså.


Kommentarer
Postat av: dragi

nu vet jag inte vilket fack ni tillhör (jag hoppas du är med i facket) eller om det är samma regler för er,men iaf... om du får jobba t sommaren som extra,sen när de behöver anställa så borde din "gamla" tid som anställd tillgodo räknas så du kan hamna långt upp i turordningen. razumes?



ett exempel: om jag skulle säga upp mig från mitt jobb o sen komma på två år senare att jag vill tbax,bara jag får nån form av anställning så räknas alla mina 8 tidigare år på min arbetsplats o jag kan hamna långt upp i turordningen.



jag lärde mig nåt på fack kursen hehe =) men jag e inte helt säker på reglerna vid varsel så kolla upp det,d finns säkert nåt som kan hjälpa dig.

Postat av: Anonym

det är bara dem nio månaderna som kan "rädda" mej, nu är jag kickad... :(

2009-02-27 @ 19:44:20
Postat av: Zenja

meeeeh Laki duso moja, se de fr den ljusa sidan, sad mozeeemo uvjek party noo working pusssssssssssa

2009-02-28 @ 08:41:45
URL: http://ladyys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback