50-öringens förbannelse fortsätter...

För en vecka sedan fick jag ett brev från Metall - Facket, om att enligt deras uppgifter så är jag PENSIONÄR och har en avgift jag måste betala. Allt detta krångel med autogiro funkade inte, så det var inget mer än att betala. Men det här med pensionär, har jag missat något? Sist jag kollade var jag student, dock är jag numera blå under ögonen, men komigen.

Några dagar senare fick jag ytterligare ett brev, där de bad om ursäkt om de felaktiga uppgifter om att de påstått att jag var pensionär. Jo tack, "jag ursäktar er".

50-öringens förbannelse har lagt sig riktigt hårt alltså. Förra onsdagen skedde en mindre olycka, men resulterade till att en större sådan, mobilen dog för sista gången. Räddaren i nöden var Stoka, som erbjöd sig sin gamla samsung. (Ja jag vet, jag ska köpa en ny mobil!)

Frid och fröjd, allt funkade som det skulle tills onsdagen kom. Sitter på bussen, påväg till biblioteket (omtenta-pluggar dessa dagar) och i luren har jag pappa och HELT PLÖTSLIGT (med Paulas påhittade dialekt) har jag inget nätverk!
Efter en massa samtal visade sig att några nötter mackulerat abonemanget, för jag har tydligen velat detta - I VILKEN VÄRLD DÅ?!

Så nu ska jag få ännu ett nytt simkort - MED SAMMA NUMMER, där jag måste fylla min telefonkatalog för 143 gången. I väntan på simkortet, har jag det tillfälliga nr, som finns på msn och facebook.

Det här är liksom inte kul längre. 50-öringen, why?!?!

Kommentarer
Postat av: Jasa

Haha du har det inte lätt asså :(

Postat av: Ema

Du har verkligen fått en läskig förbannelse över dig från den där 50-öringen!

2009-02-21 @ 12:51:21
URL: http://emci.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback