När snön faller...

Igår kunde jag inte bli mer jul-ig. Det började snöa på förmiddagen och snön ligger kvar än. På den stora gräsmattan utanför min balkong finns det numera spår efter pulkorna och barnens glädje av snön - en fin snögubbe.

På med dubbel-lager av alla kläder, mössa, vantar och halsduk begav jag mig till Emelie som numera bor här i Malmö. En fet tv i vardagsrummet skrek på mig - "Laki titta på mig, njut av mig, vem vet när du får kolla på tv igen" Tv blev det med mat och vin. Senare gjorde vi pepparkakor. Minns inte sist jag tryckte ner en hjärtform mot den goda peppakaksdegen. På vägen till bussen sjöng vi julsånger. Allt på en kväll - jag har fått min jul-dos för en tid framöver.

Nu skiner solen som är den enda värmen till min lägenhet. Igår kom jag hem till en kall lägenhet med frusna fötter, näsa och fingrar. Nattsamtal som vanligt och jag frös fortfarande. Förbannade studentlägenhet. Fick ta en filt över mitt Ikea-täcket. Jag vaknade av barnens skratt som återigen lekte utanför.

Paula är inte hemma och får fylla mina dagar med andra aktiviteter. Ikväll ska jag till kära Stefana. Myskväll.




Vad gillar du mest med Julen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback