Att Börja & Att Sluta

Att börja göra något ska alltid vara så förbaskat svårt. Jag har aldrig fattat det - för allt som börjar med det fyra orden "Jag måste börja med" är något bra. Något bra för en själv.

Att börja plugga, träna, börja vara en bättre vän eller vad som. Så varför är det så svårt att ta det lilla steget som kan förbättra ditt liv på många sätt? Man gör ju allt detta för en själv. Jag kom hit, för jag fick för mej att börja skolan igen. Nu är jag här, men det räcker inte. Det gäller att ta fram böckerna, anteckningarna, powerpoint presentationerna efter många timmar av föreläsning i skolan. Jag har hittat på en hel del annat bara för att slippa dra loss mitt hår över en jurdik fråga.

Satt med Paula igår och idag några timmar med FastighetsmäklarLagen som vi kommer ha hemtenta på snart. Det är inte så svårt när man väl har börjat. Det är ju inte lätt, men vi sitter ändå där med våra blatte hjärnor och får slå upp ord efter ord, ibland det uppslagna ordet, men det går. När vi väl fattar gör vi highfive och ger oss på nästa fråga.

Börja träna - ja Laki, det hade inte varit helt fel. Paula, Danne aka. Stoka och jag skulle börja på badminton på onsdagar. Men nej, då är ju kåren och tequilan för 15kr shot är så mycket mera lockande. Vi har inte kunnat släppa att tequilan är så billig. Its Like Heaven!

och att sluta. Oh ja, jag har en del saker jag måste sluta med. Borde sluta med. Men en sak i taget. Trappa ner med vissa saker som verkligen inte gör mej gott. Varför är man så dum?!  Man gör ju detta för ens egen skull - om jag inte kan göra mej själv gott, hur sjutton ska jag göra någon annan det?


Kommentarer
Postat av: Anonym

hahha våra blatte hjärnor.. Lara du glömde nämna dagens nya ord; beblanda hahahahah.
vi ska börja o vi ska sluta tillsammans ;) puss

Postat av: till my mus

hahha jag det ska vi! nu jävlar ska vi klara den här terminen sen kan det bli hur många tequila shots som helst!!!! beblanda är det bästa!!

2008-02-28 @ 21:59:01
Postat av: Anonym

Äntligen nytt inlägg.. :)
hehe lååter bra med 15 kroner på shot - men träning är med otroligt bra :)

Någon gång i veckan räcker ju :)

hoppas ni inte var för trötta på morgonen :) Puss

2008-02-29 @ 11:45:34
URL: http://dindaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback