Ögat leker med mig

Ni minns hur överlycklig jag var när jag fick svagare linser? När jag använde glasögon höjde optikern styrkan hela tiden, för då var man ju tvungen att köpa nya glas. Nötter, inte konstigt att jag hade ont i huvudet jämt bara för att de skulle tjäna extra med cash! Då var det inte ens lågkonjuktur!

För två dagar sen bytte jag ut mina linser,  jag hade haft dem  i ögonen mer än en månad. Jag märkte inget förrens dagen efter, det kändes som om jag hade något i vänstra ögat. ( med lite äldre linser brukar det klia osv, jag brukar gnugga lite för mycket, så hoppar linsen ut... ) men när jag stod och väntade på bussen, körde jag en klassiker och la ena handen framför höger öga - hoppas ingen såg mig.

Det visade sig iaf att jag inte såg lika bra på vänster öga, som det på högra.
Så vad nu?! Har jag fått sämre syn igen - give me a break - så mycket äldre har jag inte blivit!





Mina linser och jag - kan lika gärna skriva en bok,...

Kommentarer
Postat av: Paula

haha jag kör den hela tiden! välkommen till min värld.. synen ändrar sig stup i kvarten... ska nog fixa läsglasögon för att komplettera mina linser! hur ILLA är inte det?!?! :p


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback