Tjuven med Samvetet? Eller?


Inte nog med att Östra förlorar matchen mot småglin förra söndagen, försvinner Alens plånbok spårlöst. Jag fick ingen panik då Alen ringde 25 gånger för att be mej kolla dit och hit.
Orka höja rösten och anklaga han för att han är slarvig, trög som lämnar den i omklädningsrummet och allt det han hade kunnat säga till mej. Ville inte slösa mina fina (kan vara väldigt nervpåfrestande) röst till sådana saker Alen redan visste om och inte behövde sägas högt.

POLISANMÄLAN - Vi bekräftar härmed ert telefonsamtal för anmälan av förlorad Id_handling. Vi har noterat att ni har anmält förlust av körkort.

- Körkort och 520 kr.


TRE dagar efteråt får Alen ett samtal att röstens dotter har hittat plånboken. På Skogkyrkogården. Med körkort och pengarna i.

SKOGSKYRKOGÅRDEN?! ALLA PENGAR KVAR?! Jag fattar ingenting. Alen hade sin fotbollsmatch typ 10km (okej. 1 mil som man egentligen ska säga, "NOT!")  bilresa därifrån och att allt var kvar och att ingen har sett plånboken på tre dagar!?

VAD HÄNDE?! - någon som kan förklara - för jag ser inget sammanhang i detta... Tjuven med Samvetet? Eller?

Kommentarer
Postat av: Mimi

HAHAHA värsta jag hört idag... Synd plånboken inte kan tala...
;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback