Licens to Kill med ett paket Strumpbyxor


Jag hde sett den innan ovanför min säng. 1cm slemmig kropp med taniga långa ben, som vilade i ljuset  från min blåa stjärnlampa från Ikea. Den levde inte länge till. God Natt


Torsdag Natt. Ombytt och klar för ännu några nya skönhetstimmar. Beuty Sleep. Musik är ett måste då mörkret fallit för länge sen och jag ligger i pyjamas i min härliga säng.
Jag får syn på två jävlar - först halvt förvånad och sen förbannad! Stereon spelade sina första toner, samtidigt som jag letade efter mitt vapen. Jakten på blodsugarna var igång. Tid 22.45

Med ett 15x25cm paket strumpbyxor dödade jag den första myggan. Den andra var på vift. Stängde av musiken och använda min hörsel på högsta nivå. Jag kunde höra hur mitt hjärta slog.
"zzzzzz zzz z zzz" - "Jag ska inte lägga mej förens jag hittat dej, din skit!" tänkte jag för mej själv medans jag följde ljudet. Men inte en glimt av den. Splash! Dead.

Redo för sängen,återigen. Släckte lampan och la mej. "ZZZZ ZZ ZZZZ Z" - "Va?! En till?? Give me a Break!" denna gången tände jag bordslampan som lycte upp hela rummet. Stadigt höll jag i mitt strumppaket, varav innehållet jag ändå aldrig tänkt använda, och jag kände hur irritationen växte inom mej. Gick fram och tillbaka som en idiot i mitt rum. Bara grannen inte såg mej.Ögonen var Open Wide och mina tunga steg fäljde det otroligt jobbiga ZZZZ-andet.

Första strike. Andra. Splash! Dead. Lägg dags.
Men inte. Ljudet fortsatte och jag började ifrågesätta mitt psyke. - "Ärligt nu Laki, det finna inga flera. HerreGud det är ju i mitten av oktober, myggor finna inte! Det är bara fläkten ovanför dörren som fått ett spel coh ger ifrån sej falska myggljud"


Jag gick ut till köket för att samla mej lite. Resten av familjen var nu redan i djupsömn. Lucky Bastards. Tillbaka till rummet med paketet i handen var jag ännu inte beredd att ge mej. Tänker inte lägga mej, medveten om att en blodsugare spökar i mitt rum, galen efter mitt söta blod. 23.45

Tystnaden började låta. Jag andades så lugnt som möjligt för att inte göra några onödoga ljud. Jag kände slagen från mitt hjärta som pumpade ut blod till varenda cell i min kropp. Splash! Dead. Fastklistrad på strumppaketet. Den tredje var nu ute ur världen..


Satte mej på sängen och tittade mej omkring. Visste inte om jag skulle skratta eller gråta när jag fick syn på den fjärde.  "A men va fan!?!" Dödsjakten var igång för tredje gången. Det tog tid. Envis skit. Strax därefter kom den femte. 00.05. Mina skönhetstimmar tickade iväg.


Förbannad och trött, tog jag min kudde och mitt täcke under armen. Stängde igen dörren och gick med Loser/Förlora- stämplen på pannan. Det fick bli hörnsoffan. Blodsugarna hade vunnit kampen om mitt rum och tvingat mej till att tillbringa natten på den kalla skinnsoffan. Yft.



image239

Kommentarer
Postat av: Elenor

svar. jaa dom är jätte bra:)
ja ha en trevlig måndag du med!

Postat av: Jasa

Hahahaha har varit med om liknande grejer. Visst är det läskigt att försöka sova nä man vet att dom små jävlarna finns där?:P

2007-10-23 @ 00:19:53
URL: http://jasaa.blogg.se
Postat av: till jasa

dem är hemska! jag hittade den femte sen på morgonen, men jag orkade inte bry mej :P haha. me miss

2007-10-23 @ 12:10:07
Postat av: Mimi

Hahahaha så går det till här hemma med... Ibland blir vovven helt till sig när vi springer runt på mördarjakt hahaha!

2007-10-24 @ 11:45:26
URL: http://curiosa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback