Too Dark To Be - Take Some Forte and You'll See



det är för mörkt för att jag ska fungera normalt


All kaos hemma
gör det inte lättare. Hallen är lika kall som en tidig morgon. Går med skorna inne - a la america style. Hål i taket och i golvet - grannarna hörs. Mammas och pappas 70-tals kläder överallt ( som dom sparat till bättre tider?) - hänger på galjer i våran inglasade balkong. Min ena gaderob står i mitten av mitt rum. Sover på soffan i storarummet - gaderoben i mitt rum ger mej dåliga vibbar. Lilla tvn från köket står på matbordet. Alens rum - sängen flyttad - men helt okej. Sovrummet fullt av grejer - ljus, kastruller - you name it - från gaderoben i hallen.

Fasttejpat papper i hallen och i köket. Vattnet från köket försvann i söndags. Diska? Öööh först varmt vatten sen kallt och inte spilla?! Luktar hemskt i trapphuset - vissa fattar inte vart toan ligger och hur man ska diska. Killen som borra idag berättade om Onda ögat han gav till kinesen på tredje våningen som tydligen fattade noll. Han var överlycklig att det var hans sista dag idag.

det är för mörkt
. Kommer inte upp på morgonen, men kommer inte i säng förrens vid elva. Envisas med att inte sova under dagen pga söndagens totala förvirring - visste inte vart jag befann mej, vad klockan var eller vad det var för dag när Karin ringde 3 timmar senare klockan 4 på söndagen. All I wanted was a power nap. Idiot Laki


Men jag har inte låtit mörkret vinna - Hell no. I kylen står en hel liter Vitatonin Forte som väntar på att göra sitt under. Tog precis tre rejälla klunkar av den nyköpta flaskan.  And I like it.


Hur klarar du av vinters mörka dagar?  

Kommentarer
Postat av: Mimi

Snart är det över... Håll ut!!!

Kram på dig

Postat av: jovaanaa

never going good ;)

2007-11-29 @ 00:55:48
URL: http://beautifuldestiny.blogg.se
Postat av: Sofia

Får se vad helgen har att erbjuda! Usch nej, jag klarar inte vinternsmörka dagar så har inga tips! =P men det vänder väl snart och blir ljusare?? =)

2007-11-29 @ 20:51:11
URL: http://sofialandstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback