Take a Look at The Inside

".. Så i högstadiet blonderade han håret. Eller ja, det blev mer orange, men ändå. Det var liksom för att bevisa. Bevisa, att det liksom, alltså, det man typ ser inte behöver vara det man liksom tror man ser. Alltså så. Ja, så var det. Det var allstå det som skulle bevisas. Och man kan väl saga att han på sätt coh vis lyckades. Typ. Han fick i alla fall många frågor -
- Hur färgar man håret svart? Du fick bleka det först? Fattar du sån ful utväxt du kommer få sen?
och sen fanns det frågor som - Är dte peruk? Jag hoppas för din skull att det är peruk. Säg att det är peruk.

" ....Allt han ville och kunde tänkapå  var att tvätta bort smetet från huvudet. Det hade börjat klia och svida. det var rena domedagen för hans huvud. TIll slut hade det gått så långt att ansiktet blivit blekt, ögonen och öronen röda och smeten i huvudet blå.
- Hur lång tid har det gått? Shervin tittade på Ceazar som tittade på Soroush som tittade på sin klocka.
- Den är nästan tio i nu.
- När började vi?  
- Runt kvart över var det nog.
- Jag måste tvätta bort skiten nu. Fan det brinner i huvudet.
- Var inet sån mes. Du är fortfarande svartskalle.Vänta tio minuter till.
- Käften på daj, du hade inte klarat 5!
Jävla Kukhuvud tänkte det om varnadra, medan Sorush tittade på omslaget. Här står det att en halvtimme skulle räcka.
- Ja, en svensk halvtimme, i blattetid blir de typ en timme. Cezar njöt. Det var roligt att se vad en liten flaska från ett paket med en söt tjej på framsidan gjorde med Shervin."

"... Det svarta håret var på frammarsch och det såg rent för jävligt ut. En tjej i klassen hade varnat Shervin för utväxten. Nu förstod Shervin vad hon hade menat och atthon inte var rasist"


image60
   Underbar, vad ska jag säga mer? Man känner så igen sej. Folk frågar här och där om jag får träffa svenska killar., Vad skulle mamma och pappa säga? Boken tar upp allt sådant som hänger i huvudet i osammanhängade meningar. Här får jag det på papper och kan säga - aha, det är ju verkligen så! jag är inte ensam här i världen :)

Kommentarer
Postat av: dragi

well i guess i have a book to read now...=) im blattish too....inte riktigt gått så långt o varit blond mern jag va gaaanska ljus i sommras...kolalr man på kort ser d orange ut...MEN D VA BRUUUUNT så d så haha

2007-03-16 @ 12:04:54
Postat av: Hanna

ja trivs jättebra faktiskt! själv bor jag på torpa :)
ja råslätt känner jag till! men det är väl inte så väldigt mycket bråk och oroligheter där nu längre väl? ha en bra fredag!

Postat av: sandy

hahaha verkar skitbra boken ju :p f¨r väl ta o läsa den ! haha syns imon :P

2007-03-16 @ 17:08:20
URL: http://thelittlesandy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback