Rosenrot what?


För någon vecka sedan berättade Hanna på jobbet att hon börjat med rosenrot. Hon sa att hon blev piggare av det. Ännu en "piggna upp grej"  Hon gav mej en och jag väntade ivrigt på att någonting skulle hända. Haha tyvärr så minns jag inte nu om det gjorde det eller inte *slår mej lätt på pannan*

Sedan läste jag i Mimis Blogg
http://curiosa.blogg.se/ om rosenrot och fick lite mera info.

Vad forskningen har fått fram är att rosenrot:

? Skyddar våra celler mot all form av stress
? Ökar lusten hos både män och kvinnor
? Förbättrar vårt humör
? Ger en ökad östrogen aktivitet och ökad fertilitet
? Ökar orken och vår fysiska förmåga
? Ökar vår mentala förmåga (bättre koncentration)
? Skyddar och kurerar alla typer av stressrelaterade sjukdomar



Varför inte tänkte jag då. Så idag styrde jag mina ben mot Coop Forum, hittade Rosenrot bland alla andra piller på hyllan och begav mej till kassan. Konstigt nog stod det ingenting på förpackningen vad det skulle vara bra för osv. 96 kr för 30 tabletter och det rekomenderas att ta 1 om dagen -- Ska försöka att inte missbruka detta ;P

Dag ett börjar imon. Bäst för dem att jag blir piggare och är på bättre humör :D

Kommentarer
Postat av: SAANDY

oops capslock :P hahahaha mamma käkade rosenrot på vintern, märkte ingen skillnad, kanske känns emr än de syns :P

2007-07-10 @ 22:45:17
Postat av: Mimi

Håller tummarna! Kram Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback