Ja eller Nej

Allt hänger på ett svar. Min så kallade framtid. Från jag som fortfarande ser mej som ett litet barn - till en egen ansvarsfull person utan mamma och pappa under samma tak. Allt hänger på ett JA eller NEJ.
Jag sitter här dagen innan och är nervös. Tankarna leker, magen bildar oro och jag vet inte.


Jag gick från prat till handling och domedagen är imorgon.

Har jag valt rätt? Vill jag verkligen detta? - Brinner min röva för det här? Är det rätt tidpunkt eller kunde jag har väntat ett tag till?
Frågor jag aldrig kommer få svar på förrens jag prövat, testat och spridit mina oanvända vingar. Jag vet att jag inte förlorar något på det, utan vinner och får erfarenhet. Av livet.


Svar JA - jag flyttar från våran nyrenoverade lägenhet till Skåne-land där alla kommer titta konstigt på mej så fort jag öppnar min glappa käft. Flyttar från lysnade Jönköpping - staden en mystisk förbannelse hänger över. Flyttar från min härligt galna familj och mina underbara vänner till en storstad där jag tar ett steg närmare framtiden. Min framtid.


Lära känna nya människor, byta dialekt, träffa mina nuvarande kompisar från Malmö, slå huvudet i väggen inför en tenta och vräka i mej marabou-choklad som lär bli min bästa vän samt min värsta fiende. Betala ruskigt mycket pengar för tjocka böcker man bara kommer öppna tre gånger, bo ensam, lära mej nya saker och leva ett studentliv med fasansfulla nollnigar.

Svar NEJ - Lättad och besviken. Tillbaka till jobbet med släpandes ben och fortsätta sova i burkarna under lunchen. Njuta av våran nya dusch, sova i mitt spökrum och fortsätta umgås med mina vänner som får mej att skratta tills tårarna börja rinna. Fortsätta äta mammas mat, bråka med borsan, dricka med farsan. Kommer behöva ta tummen ur röva för att göra högskole-provet där jag kommer få min dumhet på papper och söka skola på nytt.

När jag berättade om mitt chockerande beslut att jag valt skolbänken igen och lämna skruvdragaren på hyllan var alla först förvånade men sedan glada, då dem insåg att dem kan komma allt oftare och festa i Malmö.
Nu när verkligheten kommit ikapp låter det annorlunda - " Du får inte flytta och lämna oss! Va fan vem ska jag dricka kaffe hos, festa och snacka fakta med?! Fan du kunde sökt i Borås, Malmö är ju så lång bort! "



Borås fanns inte till vårterminen. Malmö sökte jag till för jag gillar staden, har kompisar där och jag sökte som sagt bara på mina betyga.
När, var och vad jag än hade valt hade dem obesvarade frågorna poppat upp i min serbiska, smått galna hjärna.

Existerar den rätta tidpunkten i mitt läge?

Jag gick från prat till handling. - nu behöver jag bara ha beslutsamheten och tron på mej själv att jag kan så mycket mera än kaxa mej mot killarna på jobbet och hitta den skönaste sov-ställnigen i små utrymmen.


Jag kan, Jag vill - Jag ska!
Fabrik hela livet? - Nej tack. Jönköping likaså.
Imorgon. Imorgon får ja svaret som kommer  forma min framtid. JA eller NEJ.



ps. Kolla nu när jag kommer in som reserv och får vänta till januari. Please kill me then

Kommentarer
Postat av: Paula

Låter spännande! Hoppas det går bra för dej :)

Snygg blogg :D

Postat av: Teta Mara

Du kommer säkert att klara av alla dessa utmaningar som står framför dig. Vem vet du kanske stannar i Skåne. Lycka till!

2007-12-14 @ 00:04:13
Postat av: laki till teta mara

haha laki skaffar sin blivande man - fixar bösta husetm hunden och bilen. och några barn haha.
hoppas vi ses!!! pussa

2007-12-14 @ 00:07:31
Postat av: till paula

tack tack tack så mkt
- ha en bra helg!

2007-12-14 @ 00:07:53
Postat av: Fridah

** ååh tack:) detsamma ! =) kramar

2007-12-14 @ 07:40:45
URL: http://FridahCharlotta.blogg.se
Postat av: Lane

Ja få väl säga grattis =) förväntar dej att vi kommer till din dörr i Malmö o säger "we came 2 party" sen =)

2007-12-14 @ 15:48:52
Postat av: TIll lane

sämst - när jag bor själv så kan vi diskutera om saken! haha. jalla njut utan mej nu din mupp!

2007-12-14 @ 19:31:55
Postat av: jovana

du koooom iiiin :D:D grattiiis älskling

2007-12-15 @ 02:16:55
URL: http://beautifuldestiny.blogg.se
Postat av: Mimi

Du har valt rätt tror jag. Jag tror du vet det med... Än en gång, lycka till!!!

2007-12-21 @ 16:19:04
URL: http://curiosa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback