Familjen Ivanovic' - Behöver jag säga mer?

Vaken sen halv 8 - hur kommer det sej? jo tack - dem började borra - någonstans i trapphus 24 - och det låter som om dem höll på en halv meter ifrån mej. Som en irriterande fluga trängde ljudet igenom min fina skönehtssömn. Törstig och pissenödig gick jag upp samtidigt som mamma. Hann trycka i mej två kanelgifflar innan jag ens kunde se normalt på båda ögonen. (så mkt för  - no more suger, no more!)

Passar på att skriva nu innan nio - ritktig Robinson liv -   strömmen stängs av mellan 9 - 16.00. Igår gjorde jag tabben två gånger  - la mobilen för laddning i ett eluttag (klockan var långt efter 9) och efter en timma platt-tången - nej Laki, din nöt - vi har ju ingen ström! tack o lov så hade farmor det i lägenheten brevid. Tur det - annars hade jag sett ut som afrot själv.

Satt nyss med mamma och drack kaffe. Jag suckade lite halvt och sa att jag inte har lust med julen - fan ska vi behöva ta fram julgrannen med?!  - Eller jo fan, inte ska vätterhem och våra nya toaletter, tapeter and whatever ta bort våran julkänsla!


Mamma skrattade och påminde mej om att grannen är färdigpyntad - står klar i källaren med en svart stor soppsäck över sig! Du milde - är vi verkligen så lata - eller extremt effektiva och skiter i att pynta julgranen varje år?! :) Vilken familj!

Inga julklappar för min del - ska inte köpa och vill inte ha. Okej envisas du med att köpa så varsågod. Men helt ärligt så pallar jag inte att jaga materiella saker som jag vet att människan i fråga inte dödligt behöver, utan kommer tvingas klämma fram ett leende och säga - tack så mycket, precis vad jag behövde. (mmm, precis alla vi behöver ju strumpor och små söta H&M dusch-paket  att tvätta oss rena med!)



image272

Hur ser hela Jul-grejen ut för Dej?


18 minuter kvar.

Kommentarer
Postat av: Anna

heheh du e väl lika lat som mig...men ja har allafall julgranen o allt annat julsakerna i hallen..första stegt vara att hämta dom från källaren o nästa e fixa dom me hehehe men ja tar ett steg i taget..softa vi har inte bråttom i livet...stressen kommer fan döda oss alla en dag..men ha de bra lycka till me julsakerna kramm

2007-12-05 @ 13:39:25
Postat av: till anna

hihi tack så mkt! så sant - orka stressa - så onödigt! speciellt bara för att det är jul! kram kram

2007-12-05 @ 18:09:26
Postat av: Mimi

Jag känner nog som du inför julen. Pallar inte! Är gärna ledig och myser med god mat och tända ljus men thats it! Orkar inte med släktsammankonster eller julklappar...

Postat av: Nina på Johangården säger

Hittar inget konstigt med din blogg... så då är det borta även om du hade drabbats av samma sexshopgrej.

2007-12-05 @ 22:50:39
URL: http://ninajohangarden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback