Laki i ett nötskal

23-25 okt. var det Stockholm som gällde. Kvinnofestival på hög nivå och vi från ungdomsorganisationen skulle med för att hjälpa till. Jag fick leda kvinnorna från Linköping - inte för att jag visste något om Stockholm, men de skulle iaf lyssna på mig och gå dit jag skickade dem, haha.

Första stoppet för dem var Riksdagen, jag och de andra tjejerna väntade tålamodigt på dem utanför. Efter 100 år kom jag på att jag en gång i tiden också varit i Riksdagen. När de kom ut därifrån, frågade jag hur det var och då sa en av dem - "ah de hade så sköna soffor!" - då poppade det upp en bild i mitt huvud, att jag faktikst också varit där i sjuan, åttan eller nian. Så dåligt minne jag har!  

Nästa stopp var SVT där kära Jovan Radomir tog fram sina serbiska kunskaper och visade oss runt. Fick se där de spelar in SVT program, men även Let's dance, Sportspegeln osv. Hade ingen kamera med mig, så jag hoppas att kvinnorna lägger upp några på face!


SVT:s toalett och Lakis klanthet är inget att hurra för. Gick på toa, tömde blåsan (onödig info) och spolade. I samma veva hoppar min telefon ut från fickan och rätt ner i toaletten! I tre sekunder trodde jag att jag hade helt spolat ner min 500kr samsung, men den gled tillbaka och la sig på botten. (ni pet ni sest) sträckte jag ner handen, grabbade tag i min kära fattiga mobil och öppnade hysteriskt dörren och skrek efter papper. SJälvklart var pappret slut på min toa.

Kvinnorna tog fram sina historier om när de en gång i tiden fått vatten i sin mobil och den överlevde. Jag tog bort alla delar, torka som fan, fönade den sen på hotellet och hör o häpna - DEN ÖVERLEVDE!!!

Det händer bara mig, av alla dagar, ska jag göra något sådant. Förstår ni nu varför jag inte köper dyra mobiler med 185 olika funktioner? haha

Resten av dagen var helt okej, men kvällen var underbar! Det var länge sen jag skrattade så som jag gjorde och allt tack vare den härliga skådelspelerskan från Belgrad vars namn jag inte minns. Underbart!




OMLADISNKI FESTIVAL - 21 nov i Västerås!
Mer info kommer, ska fixa en face med priser och vilka artister osv. 
Är det något så är det bara att höra av sig.


ps. ursäkta felstavningarna....






Kommentarer
Postat av: sandra

heeej! jag undrar om någon buss från jönköping ska åka upp till västerås så vi som inte ska spela något kan hänga med (A)

2009-11-08 @ 21:59:13
Postat av: till sandra

hej sandra! vilken sandra? jo det finns, ni får anmälla er hos mej, så ska jag se hur mycket det finns plats i bussen.. vet ni hur många ni är?



hör av dej på face - lättare!

2009-11-09 @ 14:35:50
Postat av: sandra

aa de är ja och en kompis till som vill åka :) va heter du på face då ? eller ta min msn [email protected]

2009-11-09 @ 19:27:28
Postat av: Anonym

aa de är ja och en kompis till som vill åka :) va heter du på face då ? eller ta min msn [email protected]

2009-11-09 @ 19:29:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback