80-tals festen på Kåren

     Den omtalade 80tals festen. Först skrattade jag när Paula halvt frågade om vi skulle dit. Snälla, då måste jag ju klä ut mig som en misslyckad Madonna-wannabe. Men när en lärare nämnde 80tals festen på en föreläsning, om hur kul och populär den festen är/brukar vara, kunde jag inget annat än att börja planera min outfit.

Gabbe (killen med pottfrillan) var hemma hos oss hela dagen och fick se oss sakta men säkert förvandla oss till heta 80tals brudar. Det skönaste var nog ändå att jag slapp fixa mitt hår, jag hade tvättat det dagen innan och resultatet ser ni på bilderna.

 



Det fick bli taxi till Kåren, så vi var i tid. Men sen att knegarna var sena, är en annan femma. I en halvtimma stod vi utanför, tog kort, sjöng och minglade. Alla dem som kom på sittningen var utklädda - riktiigt coola var dem!




Dörrarna öppnades och det roliga började. Mat, Dricka, Underhållning - det var klockrent. Att gå på sittning rekommenderar jag starkt. Vi lärde känna en massa vid vårat bord. Sajkot Charile som har blod över hela ansiktet kommer från LUnd och fattade inte att man inte behöver likna någon från 80-talet. Lika Sajko som han såg ut, lika sajko var det att han var Paulas Södertälje Homie.  

  
     




Davore mi Amore gick verkligen in för det
- Peruk och grejer - Störtskön!


Musiken var på plats, gamla godingar spelades hela kvällen - shake it!




Kvällen var helgalen med många roliga inslag! Jag låter bilderna tell the rest ;P



    





 Det "sorgliga" är att, om man kan hitta 80tals kläder nu,
så bli inte förvånade om vi alla om ett år 
ser ut som våra föräldrar gjorde en gång i tiden...Åh Du Milde!


Kommentarer
Postat av: Paula

hahahaa ja, det var verkligen en helkul kväll! kåren is the shit!

Postat av: dragi

asså vet ni hur länge jag har tjatat på att ha en 80talsfest me jobbet...thoose fuckers vägrar! dom vet inte vad som e kul..oh well ni var iaf skitsnygga!



oh and ljar....keep on writing =)

2008-09-21 @ 16:23:45
URL: http://dragi.blogg.se/
Postat av: till dragi

ja, nu har du ju levande bevis på att ni MÅSTE ha en sådan fest!



hehe okej, I will keep writing ;P

2008-09-21 @ 16:28:57
URL: http://lakistar.blogg.se/
Postat av: Nada

That`s my stile!! häftigt snyggt !!

puss o kram!!

2008-09-21 @ 22:35:12
Postat av: till nada

heheh jag hoppades på att det skulle ge dej lite "gamla, galna, härliga" minnen :D

2008-09-22 @ 00:14:23
Postat av: jovana

hahaha :D skooonaste kladerna!

2008-09-27 @ 00:26:14
URL: http://jovanawho.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback