Chockad stod hon kvar på samma plats

Jag älskar att överraska folk och jag lyckas oftast med det.
Jag lyckas dock alltid när det kommer till min familj.


När jag bodde i Göteborg, brukade jag ta den sena bussen, eftersom mina dagar på MakeUpStore slutade vid 21.00. Klockan 02.00 brukade jag isf komma hem, då jag bestämde mig för att komma hem på helgerna. Bad min bror, eller diverse människor att pimpa upp mig på centralen för att sedan köra mig hem till Råslätt.

Knäpptyst öppnade Alen dörren de fredagarna och jag trippade in till sovrummet. Både mina föräldrar låg i djupsömn och jag tände alltid lampan och hostade lite diskret. Så många gånger jag trodde att mamma skulle få en hjärtattack, med tanke på hennes ansiktsuttryck - som om hon sett ett spöke. Pappa var däremot lite segare med att öppna sina tunga ögonlock, men han kramade alltid om mig och fortsatte att snarka på sitt speciella sätt.

Denna helgen som var nu, hade jag planerat att överraska min bror och mamma. Jag så grundlurade dem när jag berättade vad jag skulle göra i helgen och frågade om deras. En halvtimme från Jönköping ringde jag hem och mamma svarade. Hörde hur hon log samtidigt som hon berättade att hon hade gäster. Kunde knappt hålla mig för skratt när jag satt i bilen och låtsades som om Paula och jag var på väg till stan med bussen.

Grönt kort. Mamma kommer vara hemma och jag slipper stå utanför som en idiot. Idioten blev jag när jag ringde på tre gånger och ingen öppnade. Inga nycklar, bara min väska. Lämnade väskan utanför dörren och trippade ner till ingången. Mamma har säkert gått till affären, tänkte jag för mig själv och rullade tummarna. En kvart senare, ser jag min mini-mamma röra sig med trappgång 24 med lätta steg. När hon fick syn på mig, log hon inte lika mycket som jag gjorde. Chockad stod hon kvar på samma plats som hon såg mig och visste inte vad hon skulle säga. Surprise mamma!

Alen var inte hemma utan kom en halvtimme senare. Hans reaktion var inte densamma utan det lät så här - vad gör du här? men va faaan, åk hem! ärligt vad gör du här? neeej hela min helg är sabbad nu!

Detta är Alens sätt att säga hur glad och överraskad han var att jag kom hem till den stora lägenheten. Jag hoppa på han med kramar, sedan lite catfight, kramar igen och sen kom Alens udda skämt igång. Mamma skrattade högt åt brorsan  och det är inte varje dag kan jag säga.

Utgång med Karin den kvällen. Juggefest dagen efter med Jasa, Bata och Ceca. Kära Paula kom förbi som var hos sin syster på Råslätt. Härlig helg med många inslag av skratt och kramar.

Tack Alla.

Kommentarer
Postat av: Helena

well thanx girl, det gäller o jobba som fan för att nå dit man vill!!! Tack för dina fina ord :)!!!

Ja blir alltid lika glad.

Ses ju den 15:e.

Jaaa...haha känner igen det där me o överraska familjen haha...:D




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback