Grannar på gott och ont

 Grannar i all ära, när man behöver kaffe, mjölk o diverse. Men grannar i stundetlägenheter som missbrukar ordet STUDENT är en annan femma.

Min granne över mig missade att det var SÖNDAG igår- från tio på kvällen till sju på morgonen skrattade, skrek och studsade dem runt! Och det låter. Jag vaknade till vid klockan sex och hörde odjuren över mig. Jag gick från vägg till vägg (har bara tre väggar med grannar bakom väggen) och lyssnade vad ljudet kom ifrån. Öpnnade balkongen och hörde inget. Ställde balkongdörren och ställde mig på stolen i köket. Oh ja, det kom från taket. Ja knackade lite lätt för att se om de skulle höras, om jag började banka. Det gjorde det.

Jag såg mig själv hämta sopborsten (eller vad det heter) från balkongen för att kör en "Vänner /  Friends" - variant och slå som en galning mot taket. Men nej, jag gjorde det inte, utan gick tillbaka till min bäddsoffa och försökte somna om.

Grannar i all ära, men komigen, vad hände med att vara medmänniska?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback