Det var en Lara, en katt med ett öga och äkta grekisk yoghurt

Medans jag väntade på att Paula skulle komma ner, så vi kunde gå till CityGross pratade jag med den hemlösa katten. Liten, svart vit och äger bara ett öga. Sorgligt. Jag lyckades härma en katt rätt så bra, eftersom one-eye-katten jamade tillbaka några gånger.

Vi kom tillbaka och katten trippade runt ensam och förvirrad. Typiskt mig, så kunde jag inte bara gå hem och låtsas som ingenting, började jag gräva i min påse. Hm "Äkta grekisk yoghurt" lär funka. Jag lämnade påsen vid ingången och letade efter katten. Öppnade yoghurten och försökte locka den förvirrade kattungen. Den sprang iväg och jag bestämde mig för att ställa den vid en lyckstolpe.

I Serbien hade man knappats behövt locka katten eller hunden med udda läten för att den ska äta. Där ger dig hunden  en ledsen blick medans du äter och vill att du ska dela. Jag gick in en "fast-food" ställe, köpt en pjeskavica (hamburgare) utan bröd - kvinnan kollade på mig snett när jag ville ha utan bröd, och ännu mer snett när jag sa att det var till hunden utanför.

En annan gång jag skulle handla i Serbien också, kom våran Bella, stadshunden och gjorde mej sällskap. Jag hade handlat det jag skulle och den hoppade mot mig helt överlycklig. Och nej jag hadeinte köpt något. Så jag höjde rösten till kvinnan som stod vid köttet och sa att jag ville ha hundra gram av något. Hon fråga mig vilken sort - jag svarade med ett leende på läpparna - alltså det är till Bella, så ta bara något! 

Så smaklig måltid One-eye-cat, bäst för dig att du nu äter upp den äkta grekiska yoghurten!

Kommentarer
Postat av: Paula

awwww, du är för gullig hihi.

tycker så synd om den katten, har lust att tam ed den upp, stackarn, ett öga bara! vi får göra en såndär ögonlapp till den;)

Postat av: till paula

HAHAHA våran bandidos katt :D eller hur man säger, ja du fattar :P

2008-11-25 @ 19:37:02
Postat av: Jasa

Vad fiiiint gjort av dejj! Jag brukar oxå dela me mejj av min mat til dom hemlösa hundarna nere i jugeg :) Visst mår man bra efteråt över att ha mättat en stackars liten hemlös själ? :)

2008-11-25 @ 21:46:02
URL: http://jasaa.blogg.se/
Postat av: till jasa

ja, det är det minsta man kan ge dem typ

2008-11-25 @ 22:04:15
Postat av: Aleksandra

haha så brukar jag med göra, bara att mamma tycker jag är riktigt konstig då:P

2008-11-26 @ 21:06:07
URL: http://anaaleksandra.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback