Charlie Från Lyxfällan

Home sweet home? Känns udda att vara tillbaka i Jönköping.
Känns udda att vara i Malmö.
Undra när den känslan kommer gå över -
att man känner sig hemma på riktigt när man är i Malmö?


Var på en föreläsning i Lund för någon vecka sen. Killen, Charlie från Lyxfällan tv3 var där och pratade om hur man blir framsgångsrik. Men allt han sa kunde man koppla till det verkliga livet. Han var otroligt bra och få tt mej att tänka på ett annat sätt.

image308


" Einstein sa att "en idiot är en som gör samma sak varje gång och förväntar sig ett annat resultat"
 - jo tack, idoit är jag i den bemärkelsen.

Han drog upp ett exempel om golfare. Dem svingar iväg bollen som hamnar på helt fel ställe. Allt man vill göra är att skrika på den och undra vad i helvete den gör på helt fel sida. Charile berättade att man ska fråga sig - "vad gjorde jag där borta som gjorde att den hamnade här? Hur ska jag få den där jag vill ha den? Jag testar och vrida lite mer på axeln."

Jag är idioten som gör samma sak och förväntar mig ett annat resultat. Men nu jävlar ska axeln vridas till max och jag ska inte vara den som ilskt spottar på golfbollen för att den inte borde vara där.

Är Du också Idioten?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback