Jag vågar inte

Jag behöver något som jag inte kan få, för jag tror inte på orden.
Jag söker desperat efter en känsla, som jag inte kan känna, för jag vet att den inte är ömsesidig.

Jag njuter av varje andetag, beröring och hjärtslag, för jag vet att vilken sekund som helst, så kommer sanningen att komma fram. Även om sanningen är den jag desperat söker, så kommer jag inte tro på dem. Jag vet att de ljuger, för dem söker något helt annat.

Jag längtar efter det uppenbara, som jag inte vågar tillåta mig själv att känna. För mycket känslor, svek och lek. Jag vill skrika ut allt inom mig, för att, för en gångs skull kunna andas ren och ärlig luft. Men mina luftrör sviker mig och jag grips av panik, då jag vet att drömmarna inte kommer att besannas. Det handlar inte om er, utan om mig. Om mig och mina förvirrade känslor och tankar.

Ni ser mig, men ni ser inte det jag ser. Ni ser att jag ler. Jag vill visa er mer, men jag vågar inte.
Jag vet nu varför jag beter mig så här, därför vågar jag inte avslöja mer.

Kommentarer
Postat av: Mimi

Svaren kommer att komma till dig... men inte på beställning. Tror du innerst inne vet ändå :-)

Postat av: Ema

I know that feeling :/

2008-09-01 @ 22:07:26
URL: http://emci.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback