Allt jag har är ett A4 papper


Att vänta till sista dagen är aldrig någon bra ide. Kanske ibland, men sällan. Jag har utvecklat en dålig vana att skjuta upp saker, även om dem inte är jobbiga.

Nu sitter jag här med ett A4 papper framför mej som beskriver vägen till Vetlanda. Pappret är täckt med pilar, vägar, höger och vänster -skrivet i en slarvig handstil. Läsbart? Knappt.

Väntade till sista dagen för att boka tåg eller buss - det finns väl jämt, tänkte jag och  fyllde dagarna med att göra andra saker som kändes mer givande. Men icke. Hittade ingen "Vetlanda" på swebusexpress.se  och fortsatte istället på sj.se. Okej, här finns det tåg till Vetlanda, men självklart var dem två tiderna under "Finns ej" Det första tåget som fanns var framme kvart i tolv. Jag börjar jobba halv 11.

Inget mer med det, det får bli bilen. Nej inte Floyd som jag numera kallar för Dj Floyd (den tickar, gnisslar och blinkersen brukar köra sina egna remixer) utan RAK - ford Mondeon får bli räddaren i nöden.

Aldrig satt min fot i Vetlanda. Vet inte vad som väntar mej. Stefan - vilken ängel - beskriv fint för mej hur jag skulle köra och varnade mej för kameror på landvägen där man får köra 90km/h - vägen som kommer vänster efter rondellen.

Jag är inte känd för att vara en bra förare, ännu mindre för att hitta dit jag ska. Nu ska jag till Vetlanda för att jobba för LOreal på Kicks och allt jag har är mitt A4 papper.

Önska mej Lycka till

Kommentarer
Postat av: dalida

Lycka till! :D

2007-09-22 @ 10:30:24
Postat av: till dalida

det gick jättebra! haha tack!

2007-09-22 @ 18:24:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback