Whiteboarden öppnar sin famn


It's time to be a big girl now
And big girls don't cry



Världen väntar på mej.
Har alla möjligheter att bli och göra vad jag vill. nästan. Tiden går och kvar är jag på fläkten med 10 nervpåfrestande killar och gubbar. Tankarna leker fritt och jag hade kunnat tänka mej göra det ena och det andra. Men, kvar är jag med skruvdragaren i handen, blåmärken på knäna, rivsår överallt och kläckar taskiga Fläkt-skämt dag in och dag ut.


För några veckor sen var det inte bara en massa prat från min sida, utan jag gick över till action.
Vill jag göra detta? Men jag har ju aldirg tänkt och bli det? Skulle jag passa som det?!
Svaren var alltid densamma - varför inte?! Jag vet inte. Jag vet inte om jag kan, vågar? Det krävdes lite pep-talk och sedan satt jag hos min kompis och skrev in mej på studera.nu
- Välj högskola
- Välj program



Det gjorde jag. Sökte till Malmö högskola bara på mina betyg - till fastighetsmäklare.
What the fuck?! - tänker nog många nu, vad hände med sminket och ööh.. ska du sälja hus?! Svar - Varför inte? Allt är bättre än att ruttna på fläkten. Säljarjobbat med sminket kan jag jobba vart jag än befinner mej i Sverige. (fick 5 kr högre lön i timmen efter lite tjat haha) Vad ska jag göra här? Senaste tiden klarar jag ändå inte av Jönköping och jag behöver komma bort och göra något annat. Så... ja, det fick bli skolbänken, igen


Jag är rädd. Jag och skolböcker skrämmer mej extremt mycket. Sömnlösa nätter med skoljobb eller vridandes i sängen halva natten för man är stressad och nervös inför någon tenta. Magsår som senast pga fysiken? Snälla låt inte det bli som gymnasiet, det klarar jag inte av.



Om om OM jag kommer in så börjar skolan på fredagen den 18 jan.
 TIlls dess måste jag hitta lägenhet.


Så önska mej lycka till! I need it!


Kommentarer
Postat av: dragi

HALLÅÅÅÅÅÅÅ ????? när tänkte du berätta om skolan? bas sam soooookad hehe...men good for you...passa på nu medans du e ung...går d inte så går d inte helt enkelt...testa e alltid very bra haha! men malmö? d eför långt bort från oss juh...kommer sakna dig ännu mer!

Postat av: Mika

Oj oj oj! Skola? Vad duktigt av Lara.. :D Hoppas du kommer in .. :)) Då väntar jag på att du blir fastighetsmäklare innan jag köper hus (och jag hoppas det då blir BILLIGA hus) :D Puss puss

2007-10-13 @ 00:13:32
URL: http://mika85.blogg.se
Postat av: Anonym

Lycka till! Det blir en tuff tid men är det ngt du verkligen vill så fixar du det. Det kommer oxå att bli en rolig tid. Tänk alla nya kompisar du lär känna och en utbildning är ett måste i vårt avlånga land... Så go girl!!!!

2007-10-13 @ 22:41:14
Postat av: Mimi

Det var jag som skrev ovan... Råkade bli anonymt ;-)

2007-10-13 @ 22:41:59
URL: http://curiosa.blogg.se
Postat av: till mimi

tack mimi! ha en soft söndag! kram

2007-10-14 @ 00:16:46
Postat av: Ms contradiction

min mormor sa en del kloka saker; 1: att jag borde gifta med en miljonär (läs miljardär i dag)
2: kunskap kan ingen ta i från dig!!!
tycker båda råden var bra roliga o smarta. plugga är aldrig aldrig förgäves. en snygg snäll underbar rolig miljardär kommer du träffa av slumpen på vägen. speciellt i den branchen, hehe. samt vanligt folk, säkert superkul tror lilla jag. lycka till, vi hörs!!!

2007-10-15 @ 08:49:18
Postat av: Aleksandra

Shiit Laki :O Laki ska gå på högskola i Malmö, inget jag hade tänkt mig eftersom du sa att de e inte ngt du ville då när vi träffades i H-stad. Wie, ärligt så tror ja de kommer gå redigt bra för dig, bara du har viljan :) du har alltid variten förebild för mig laki duso, kämpa på så gör du dig både mig å dig själv en bra sak

2007-10-17 @ 19:25:50
URL: http://aleksiz.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback