Det är inte jul varje Dag

Dagen alla väntat på, som barn på julafton. Dagen då serbiska ungdomar samlas i den utvalda staden för att spela fotboll, umgås och sedan shejka loss på dansglvet med flaskan i handen. Tjejerna är på jakt efter det hetaste plagget för festen, medans killarna försöker skaffa det vassaste laget och vinna turneringen.

jag var där redan på fredagen med Omladina (Ungdoms styrelsen) Det var möte och mat och återigen möte. Den kvällen blev lugn på hotellet. Dagen efter började tidigt med att fixa stolarna och borden till frukosten, ha koll på vilka som har kommit och inte. Visa dem vart dem ska byta om, hur dagen ser ut osv.

Jönköping/Stockholm bussen var sena, men hann byta om, skutta runt och börja sin första match. Linköping dock kom 15 minuter innan deras första match och där sprang jag med några mackor jag sparat åt dem och ett juice-paket. Visst är jag snäll?

Efter lite övertalning bestämde jag mej oxå att delta i fotbolltuneringen med Omladina. Snygga svarta tröjor med olika tryck på klädde vi den fejkade fotbollsgräset. Jag med mina trånga luftrör stod i vägen för motståndarlaget och gick in i närkamper. Många hårda smäller som ibland resulterade att mina knän skrapades mot det plastiga gräset. Blåmärken, oh ja - I Bruise Easily.

Haha vi vann inga matcher men vi överraskade alltid motståndarlagen som så underskattade oss. Muhaha, där fick ni  ;P
Ställde även upp för Göteborg tjejerna som inte hade tillräckligt med spelare. Fick stå i målet, Du milde - jag kan inte stå i målet... som tur va - fick jag inte många bollar på mej. Vi vann den matchen.

VId halv 9 när jag var tillbaka på hotellet för att tvätta mej ren och fixa mej het, kände jag hur bena protesterade för skorna som stod framför mej. Rösten började sakt men säkert omvandlas till whiskeyrösten och natten var bara ung än!

Festen blev lyckad. 535 ungdomar röjde på dansgolvet, bytte saliv, sjöng tills stämpanden dog och tog extremt många kort.Stämpeln fick bli min arbetsstämpel 4586 - haha folket trodde att det var fängelsenummer! Haha

Bane och Co.  från Zvezda Grand sov på samma hotell som oss. fre - söndag. Trevlig typ, dock lite uppblåst. Men han fick en uppläxning av mej, och om han tog åt sej 20% av det som kom ut ur min käft är det bra! Haha självklart lyssnade han på mej - jag hade köpt samma kväll kex-choklad till han (killen hade inga kronor utan bara euro)

Detta året var jag med bakom kulisserna och det är inte att bara smälla ihop en lyckad fest. Blod, svett och tårar. Bara folket blev nöjda så är vi nöjda!

Ses Nästa år igen om inte förr!

Kommentarer
Postat av: Jasa

MAn borde organisera detta lite oftare än bara en gång om året. Ajde Laki, du har makten :D

Postat av: till jasa

hahah I wish!
- men har man det en gång om året så blir det mkt bättre än att ha den 3 gpnger hhaha

2007-11-18 @ 23:53:58
URL: http://lakistar.blogg.se
Postat av: Suzzää

joo ja va på deras fest ;) men ja drog innan du kom =/

2007-11-19 @ 19:32:48
URL: http://deliiciousorwhat.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback