Gammal som Ung

Min bror är en historia för sej, men den tänker jag inte dra nu. Iaf ni vet hur man säger att ju äldre man blir desto mer börjar man likna ett barn. i t'nkade osv. Min bror är då inget barn, dock att han beter sej som ett. han själv upprepar hur omogen har x-antal gånger om dagen

Morfar och Baba Ana åkte ner till Serbien vid 9 ikväll. Jag åkte till morfar för det behövdes mer än en bil att få ner all packning (ibland undrar jag vad dom tänker med, kaffe och vegeta - som att inte det finns där nere?!?! vai samar!)
Morfar frågar mej alltid det samma, I tur och ordning.

- Vrei Rakije? (vill du ha hembränt?)
Alla andra i mun på varandra  - Vozi bre! (hon kör ju!)
- Okej, vrei kafe, vrei sok? (Kaffe saft?)
- Vreu kafe, multam. (kaffe tack)
- Onda pravi sama. (Då får du koka kaffet själv)

Haha jag började skratta som fan, pekade på min bror och sökte ögonkontakt med min mamma. Min bror säger detsamma - Lara ska du ha? Hämta själv, tönt!
Och nu kläcker morfar detta, va faaan! Så kul. Jag lovar min bror och morfar är precis likadana. T.om med mamma skrattade, hon skrattar sällan den kvinnan. Inte för att hon lever ett surt liv och vill ta dö på sina barn varje gång dom höjer rösten och "skämtar" och det låter som om dom vill slå ihjäl varandra. Nej mamma skrattar inte så ofta. Ibland till våra bästa år, då ler jag oxå. Jag har bett henne kolla på Vänner, men nej, det tycker hon inte om. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback