När Alkoholen Dansar Inom Mej


Då var det dags. Fredag, en lokal, livemusik.  Äldre så som yngre. Tonivis med Alkohol. Let Us begin.

Samma
gamla visa. Alltid är det stelt i början. Man nickar lite åt varandra, ler och småpratar. Glasen töms och fylls på lika snabbt. Ljudnivån ökar och kropprörelserna blir allt fler. Byxorna som satt lite för tajt i början på kvällen känns betydligt bekvämare. Håret som kändes ofixat och inget speciellt, svänger åt alla håll och kanter. Killen eller Tjejen som Du aldrig skulle lagt märke till annars börjar se lite små söt ut. Orden man har Svalt  för att undvika jobbiga eller pinsamma sitationer faller ut ur munnen som aldrig för. Konsekvernserna tar Vi imon.

Det är inte bara Jag. Det är inte bara med Dom. Det är inte bara här Hemma. Det är inte bara Igår.

Det är tragist när man börjar känna att en helg utan alkohol inte kommer på frågan. En Fest utan ölen i den vänstra handen och whiskyn i den högra. Man känner sig inte lika avslappnad med folket, säker, snygg eller vad det nu än kan vara. Men när Alkoholen börjar dansa imon Mej är allt sådant Glömt.

Man blir social, Flörtig coh vill ha allt och alla med två ben. FylleKåt?. MorgonDagens mening kan oftast börja med  "Ne vad, jag vet inget?"
Hur många gånger har man inte fått höra vackra ord som är som musik för öronen, men dagen efter var det bara tomma och kalla?
Är det bara för att man inte kan stå för dom i nyktert tillstånd? Bara för att man var ute efter en grej? Bara för att man skiter totalt i Konsekvenserna, men man har lättat på Hjärtat iaf?

Jag vet inte. Men jag vet ändå.

Saker som borde tas fram till ytan, görs det på fel tillfällen. Men man vill bara ha Svar för saker som hänger i Luften. Svaren kanske man får, men dagen efter var det bara Alkoholen som Dansade Inom En.




Kommentarer
Postat av: sandy

lele laaki, låter som du fört krig mot alkoholen ovh förlorat :P jebemti alkohol elr vad :D? puss

Postat av: till sandy my woman

haha jag kanske borde lägga till att - allt är åndå under kontroll ,am nlär sej ;P hur mår du? saknat dej bre!

2007-02-11 @ 22:07:31
URL: http://lakistar.blogg.se
Postat av: Snäckan

hahhaahh fyllekåt :) vilken katastrof för dig då på ceca :P ahahah om du tänkt att dricka :) your going to find rätt många att drägla över:P

2007-02-14 @ 14:19:02
URL: http://snekis-blogg.blogspot.com
Postat av: laki till snekiii

haha nee jag har lärt mej kontrollera , haha jag är medveten om problemet :P hehe så farligt är det inte. vaddå är vi inte alla lite sånna? :S :S :S

2007-02-14 @ 23:24:57
Postat av: Mark

Tyvärr känner jag inte igen mig i din historia. Och tack gode gud för det! :)

2007-02-15 @ 12:25:29
URL: http://nucci.blogg.se
Postat av: till mark

haha, då är det väl bara jag som är lite udda :P

2007-02-15 @ 12:46:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback