Oh Sleep Beuty



Den här veckan får en att inse hur mycket man egentligen borde gilla att jobba andra skift. Jag är någorlunda utvilad, jag har fått se den så kallade solen, som numera inte värmer utan bara är, ja slipper mörkret så tidigt - jag hänger inte med livet utanför fabriken när jag jobbar sent, så den förbannade solnedgången vid 15.37 glömmer jag av.

Men, jag har ju som sagt inget liv då.

Natten till måndag - sov jag 4 timmar . Lika så natten efter. Igår tog jag mitt magiska piller och somnade vid tolv. Kände mej full imorse när jag åt frukost kvart i fem. Jag kom till jobbet - pigg!

Men min robinson look - a - like partner sov. Sov när han satt, sov ståendes, sov medans han jobbade. Lunchen började närma sej och jag tänkte även denna dagen ta min sov-lunch. I måndags och i tisdags sov ja i burkarna. Så himla skönt
Idag lockade våran blåa filter vagn med tre hjul  - 1oo x 75cm - som offret för 20 min skönhetssömn.


Kvart i tolv hoppade jag till, men la mej tillrätta sedan igen med ett leende på läpparna. I fosterställning med ena jackan under mej och den andra under armen som kudde och huvudet för att täcka ljuset. IIih 15 min kvar att sova. Nästa gång mina ögon möttes av det taskiga ljuset i fabriken stod klockan på 12.15. Oh ja. Jag såg några huvuden förflyttas och kunde inte förstå varför dem inte väckt mej.

Ni skulle se deras miner när jag öppnade käften och min fina "morgon-röst"  kläckte ut sej halvt förbannad och förvånad - "Fan har ni inte väckt mej för?! Ni såg väl att jag låg här?!"
"Haha öh va. Har du varit där hela tiden - vi såg dej inte och vi började undra vart du var!"

Nötter ah? Men det gör inget denna gången. Chefen kom inte och jag fick sova 45 min. Låter ju som om jag borde vara utvilad, men när ja kom hem slängde jag mej bara ner på soffan med jackan på, drömde kontsigt och gick upp tre timmar senare. Lycka till och sova sen!


En söt pojke långt härifrån sa en gång till mej - Laki kan du sova på jobbet, då ska du inte byta jobb!


Kommentarer
Postat av: Jasa

hahahah, kan verkligen se allt detta framför mejj... Blago tebi kad mozes da spavas. Dela med dejj av dom magiska pillren :D Aljoo baaa, inte långt kvar till nyjahr :D

Postat av: till jasa

favorit i repris till nyår? - ma bice boljeeee!!!!!!!!! synd att vi inte se i helgen! pussa

2007-12-12 @ 21:17:57
Postat av: tamarr

yes, we do :D har du också införskaffat nyårskläder? *stress stress* ;D

2007-12-12 @ 22:01:42
URL: http://tamarajanosevic.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback