Första mellandagen

är uppe sen klockan 5. Gick till jobbet - i brist på annat typ. La mej igår av ren uttmattning klockan halv 6 på eftermiddagen. Vaknade halvt hungrig kvart i tolv. Tog en macka och fortsatte att sova. Sen var klockan 5 och jag hade lätt kunnat sova några timmar till. Plikten kallade, åt, tog på mej och begav mej till fabriken som aldrig sover.

Den nyklippte Robinson svek mej - där var jag på våran bana med två Iranier och tre halvfärdiga brukar. Vilket skämt. Halv tio gav jag upp. Adios och Gott nytt år!

Dagarna springer förbi. Färre dagar kvar i Jönköping. Imon ska jag till Malmö för att titta på lägenheten jag ska bo i - ett tag tills jag hittar eget. Nikan är en ängel som erbjöd sej ett rum - TACK! - jag behöver all stöd jag kan få nu - känner mej som en vilsen skalbagge i en myrstack.

Jag har inte smällt hela grejen. Flytten och skolan. Det är två stora händelser och båda på en gång. Jag är rädd, men jag får inte. Jag kan inte leva så här hela mitt liv - jag måste ta det extra steget och göra något av mitt liv. Jag har lyft ena foten, ställt ner den, lyft den andra och snart nuddar även denna marken.

Mycket vid sidan av har hänt. Väldigt mycket. Tannaz är flickan jag håller kär - vi träffas allt för sällan, men jag kan alltid ringa henne, skratta eller gråta i telefonluren. Karin min bonde Karin -kommer sakna dej enormt. Du är det lilla extra som gör min dag. Gillar att vi kan ses fem minuter eller 5 timmar. Men vi hittar tiden. Glöm inte bort Råslätt och min kära mamma som inte tar emot ett nej.

Nyår.


Kommentarer
Postat av: Dajana

Det kommer gå bra laro =) Bra att du får stöd i början! Och lycka till där nere i malmö nu=) GOTT NYTT ÅR OCKSÅ, CUVAJ SE!

Postat av: till dajana

tack så mkt!!!! jag flyttar snart - inet än! vart sla du fira nyår`??? ha det bra och hälsa alla där hemma- pappa hälsar!!!

2007-12-27 @ 19:16:16
Postat av: Mimi

Rikriga vänner är guld värda!!

2007-12-27 @ 20:31:51
URL: http://curiosa.blogg.se
Postat av: jelena

glömmde sejja till dej idag GOTT NYTT ÅR :)

2007-12-30 @ 02:05:37
URL: http://Jelence.blogg.se
Postat av: Teta Mara

Du fixar det, Laki. Den lilla söta, storögda och lockiga Laki ska nu ut och bli VUXEN. Va stolt över dig själv. Zelim ti srece i uspeha.
Gott Nytt År.Cmok!

2007-12-30 @ 13:19:51
Postat av: till teta Mara

hvala!!!! :) hoppas vi se innan jag flyttar vilket jag gör vecka tre. gott nytt år på dej!!! ljubim

2007-12-30 @ 17:37:38
Postat av: Mimi

Gott nytt år och god fortsättning på det nya året!

Kram Mimi

2007-12-31 @ 12:37:07
URL: http://curiosa.blogg.se
Postat av: Tanni

Me love more!

2008-01-22 @ 00:58:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback