Mad World

är det bara jag, eller blir världen bara ondare och ondare? inte nog med att det är krig och en massa annat elände, men whats up with the people?!

varför ha onda tankar? varför vilja personer i din omgivining något ont? varför vilja såra för att man själv ska må bättre? varför kläcka idiotiska saker som resulterar att nunan framför dej fäller en tår eller två?

jag fattar inte det. jag försöker att inte bry mej. jag försöker att titta bort, men det går inte. gång på gång blir jag påmind om allt shit. när ska folket sluta? sluta göra alla andra illa och sedan sitta med ett leende på läpparna och känna sig som kungen?

jag vill ingen illa. jag har haft mina onda tankar jag med, men vad tjänar det till? gör det nån lyckligare? gör det mej lyckligare? nej. som jag brukar säga  - om personen ifrågan är skit, måste du oxå vara det? nej. visa att du är bättre genom att vända andra kinden. du kommer kunna sova med ett gott samvete, medan den andra få ha det på sitt samvete.

mad world. du kommer ingenstans om du inte kör ett fult spel. så är dagens läge. pengar är vad man strävar efter. para money cash. visst, pengar behöver man för att överleva,men när man har smakat på det ljuva livet som pengarna kan ge, vill man bara ha mer och mer. man är beredd att göra allt. man glömmer bort alla andra. jag har pengarna, jag har makten.

Du ska äga pengarna - Inte pengarna dej


snälla sluta vara taskiga och elaka mot varndra, ni vinner inget på det. absolut ingenting.
be om förlåtelse om du vet att du gjort nån ledsen., be om förlåtelse och mena det.






make love not war

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback